Шкільний базар, або Скільки коштує оцінка?

Історія проста та банальна. Гуляв по місту, побачив симпатичну дівчинку. Запам’яталася вона мені. Ходив, думав, шукав її поглядом і, нарешті, знайшов. Ми познайомилися, цього року вона випускається зі школи. Та якось забагато вільного часу, як для випускниці, проводила вона, гуляючи містом чи то зі мною, чи зі своїми подругами.
На запитання: «А тобі не потрібно готуватися до іспитів?» отримую відповідь: «Розслабся, все «схоплено». Я навіть до переказу не готувалася, бо знала, який писатиму!» 
Для того, щоб не підставляти цю дівчинку, промовчу про номер школи, в якій вона навчається, зазначу лише те, що нумерація цього середнього навчального закладу знаходиться між цифрами 1 і 9.
Та не лише з однозначною нумерацією вчителі та керівництво шкіл у Рівному зловживають своїм службовим становищем. Сумнозвісний корупційний випускний процес, в першу чергу, завдяки старанням нової влади, невпинно поширюється всіма українськими школами. 

Про бардак на прикладі однієї школи
Та школа, в якій навчається вищезгадана дівчинка, є далеко не найгіршим освітнім закладом у місті. Не всіх туди приймають у перший клас за одні лише красиві очі. Цікаво, що ж робиться в інших навчальних закладах?
- Деякі вчителі, звісно, що за винагороду, погоджуються «підтягнути» оцінку в атестаті. Але є й такі, на кого навіть директор не в змозі вплинути. Стосовно директора, то мені розповідали, що неодноразово за певну суму він сприяв «покращенню» атестатів у випускників і цього року історія продовжується. Варто тільки дочекатися цих атестатів, тоді буде видно всі наслідки корупції. Ті, хто вчився на 2, 3 і 5 балів, матимуть пристойні атестати з найнижчою оцінкою: 6-7 балів, - розповіла нова знайома. - Аби підвищити рейтинг школи, для тих учнів, які протягом навчального року вчилися на 9-10 балів, але завалили іспит, вчителі доставляють коми, розділові знаки, дописують рівняння. Також буває й таке, що вчителі напередодні іспиту (та не для всіх учнів) говорять про можливий варіант білету. Це буває з двох причин: перша – щоб допомогти натягнути бал. Другий варіант– щоб не впасти лицем у бруд за високі бали, які виставлялися протягом навчального року.

Куди ще йдуть гроші?
Окрім фінансових витрат на атестати, батьки учнів змушені сплачувати екзаменаційні внески. Пані Галина, мама дев’ятикласника, який навчається в одному з ліцеїв міста, розповіла доволі цікаву історію:
- Син сказав, що на п’ять іспитів потрібно здати 150 гривень, - розповідає жінка. - В класі 32 учні, кожен заплатить по 150 гривень - виходить майже по тисячі гривень з класу на один іспит! Там не те, що квіти з мінеральною водичкою можна придбати, а приготувати величезну тацю канапок з чорною та червоною ікрою та хорошим вином. Особисто я б дала сину ці гроші, у мене немає часу на те, щоб виясняти, чому саме по 150 грн, та одна мама підняла такий ґвалт, що ніхто вже тих грошей не збирав. Вона пообіцяла, що в разі продовження таких касових зборів звернеться у всі можливі та необхідні інстанції, аби вияснити, чому діти мають скидатися на іспити. 

Корупція у місті та селі
Перш за все, потрібно розмежувати міські середні навчальні заклади та сільські. Так само як і щоденне життя, так і навчання в цих школах відрізняється. Для прикладу, по селах, де кожен брат та сват, кум і сусіда, то вихідні атестати учнів цих шкіл, у переважній більшості, не відповідають рівню їх знань. Константувати факт, що в сільських школах купуються атестати, — складно. Оскільки якось негарно брати гроші від своїх, а від чужих – страшно. Та з упевненістю можна сказати, що в місті за гроші можна придбати все.
Цьогоріч директори та вчителі шкіл матимуть змогу озолотитися, підтягуючи оцінки випускникам. Декілька років відносного спокою одним лише бажанням “великого” міністра освіти Дмитра Табачника були знівельовані, і створилися всі умови для того, щоб працівники освіти могли заробляти гроші за підтягування оцінок в атестатах. Всі ми знаємо і пам’ятаємо, як в старі часи купували медалі, - а тепер будуть купувати оцінки в атестатах.

Чому атестат став настільки важливим?
Розмови урядовців про те, що нібито вираховування балу шкільного атестату є надзвичайно необхідним, оскільки в тестах можна вгадати відповідь, поставивши «хрестики» навмання, ніщо інше як повна маячня. Якщо знайдеться абітурієнт, який, не знаючи предмету або ж знаючи частково, вгадає, де потрібно ставити йому хрестики, то навіщо йому вища освіта? З такою удачею відвідування казино забезпечать фінансовий добробут до кінця його днів.
Іншим міфом, через який вирішили враховувати бал шкільного атестату, є те, що, на думку Табачника і його компанії, запровадження ЗНО нівелює здобуття повної середньої освіти. Тому що випускник готується складати тести лише з кількох предметів, а над іншими працювати не хоче. 
Та зрозуміти урядовців складно. Хіба погано, що випускник загальноосвітньої школи може самостійно визначитися, які знання йому потрібні для того, аби стати студентом вищого навчального закладу? Невже це добре, коли учням старших класів, замість того, щоб визначатися з подальшим майбутнім та вибрати для себе потрібні предмети для вивчення, потрібно зубрити все підряд тільки через те, що так захотіла нова влада? 

Комментариев нет:

Отправить комментарий